Koniec jachtowego sezonu to dla właścicieli odpowiedni moment, żeby się zająć zabezpieczeniem sprzętu i jego zakonserwowaniem przed nadejściem zimy. Dotyczy to zarówno kadłuba jachtu, jak również wyposażenia, które na nim się znajduje, między innymi zaburtowego silnika. Przy normalnym pływaniu z tego typu silników korzysta się stosunkowo rzadko, ale bardzo się one przydają przy wszelkich manewrach portowych czy w sytuacjach zagrożenia. Lecz pomimo tego, że nie używa się ich często, to przynajmniej raz rok powinny zostać przeglądnięte dokładnie przez mechanika, który się tym zajmuje.
Duża część producentów zaleca tego typu serwis silnika gazowego właśnie raz na rok, ale są też części, jakie należy sprawdzać znacznie częściej. Niektóre z serwisowych czynności może wykonać sam właściciel, jeśli będzie wiedział jak się za nie zabrać, lecz z większością udać się jednak należy do jednego z autoryzowanych warsztatów.
Jest to o tyle istotne, że podczas takiego serwisu zostaną wymienione wszystkie potrzebne materiały eksploatacyjne, ale też i zostanie przeprowadzona szczegółowa kontrola stanu technicznego. Odpowiednio wczesna diagnoza przede wszystkim ograniczy niebezpieczeństwo jakieś poważniejszej usterki, a w niejednym przypadku naprawa silników jachtowych może się wiązać z wysokim kosztem. Dlatego też nie można o tym zapominać, szczególnie że na taki serwis będzie kilka miesięcy w zimie. Regularnie kontrolowany sprzęt odwdzięczy się płynną i wydajną pracą, a także tym że nie zawiedzie w przypadkach, kiedy okaże się być potrzebny.
+Tekst Sponsorowany+